Contest
Tips
Tools
Winning Slogan/Tiebreaker
Words
  
CLICK HERE for interesting contests... i dunno whether it's interesting enuff for u...

Tuesday, April 28, 2009

TIPS FOR WINNING SLOGAN

ok... ni aku nak share few tips for winning slogan...
tak leh lar share byk2 pasal aku bukan terer sgt pon....

1. first of course it has to sound nice.. pleasant... lovely... ye lar kalu bunyik pon buruk korang sendirik tak sanggup nak dgr... sah2 awal2 dah masuk tong...
korang ulang lar byk2 kali sampai sedap bunyik kat tinger korang...
tp make sure tinger korang has a gud taste... jgn korang jer rasa best org lain rasa cam nak terjun lombong... jd yg penting jgn perasan bagus okies...

2. 3 important elements;
i. brand name
ii. product
iii. prize

be as creative as you can with these 3 elements. kalu tak leh masuk tiga2 korang masukkan 2 jer... kalu tak leh sangat masuk satu pon tak pe... tapi kurang kick la....
contohnya kalu product.... it doesn't have to be exactly the name of the product... macam kalu kereta korang bole masukkan perkataan 'drive' ker... kalu winning prize dier pegi melancong ke holiday ker korang bole guna 'fly'...
make sure words korang pilih pon jgn la buruk2.... nak relate those elements pon agak2 la... jgn main bantai sumer korang nak sumbat... ikot logik la....
aku ingat ader satu website yg list down perkataan2 yg related to products.... tp bukan aku tak nak kasi... aku luper link tu... ye lar aku pon dah lamer tak masuk contest... pepandai lar carik sendirik.... dimana ada usaha di situ ada jln kan... ahahahaha

additional tips laks;
tuk slogan tu bunyik sedap... mestila ala2 pantun kan...
kalu pantun mesti ujung2 bunyik samer rite...
kalau in english... ader search engine tuk carik words yg ujung bunyik samer...
kat maner??? ader ati nak tanyer aku... byk cantik nak makan suap sumer... carik sendirik... ehehehe

ok nanti kalu aku ader ingat2 aper2 tips yg bley share aku ckp okies...
tp lagi skali nak ckp... aku ni bukan professional... masih lagik tgh blaja...

No comments: